понеділок, 7 листопада 2016 р.

Створення нумерованих і маркованих списків
у текстовому процесорі Word.


Навчальна мета: Познайомити учнів з основами роботи із текстовим редактором, поняттями створення нумерованих і маркерованих списків.
Розвивальна мета: Розвиток пізнавальних інтересів, уміння запам’ятовувати.
Виховна мета: Виховання уважності, акуратності, дисциплінованості, посидючості.
Тип уроку: Урок вивчення нового матеріалу.
Структура уроку
I.                  Організаційний момент
II.               Етап орієнтації
III.           Етап пояснення нового навчального матеріалу
IV.            Етап навчальної діяльності
V.               Закріплення матеріалу
VI.            Контрольно-оцінювальний етап
VII.        Домашнє завдання
Хід уроку

І. Організаційний момент (2-3 хв)
ІІ. Етап орієнтації (2 хв)
Отже, сьогодні ми будемо знайомитися з темою «Створення нумерованих і маркованих списків». Запишіть до вашого робочого зошита сьогоднішнє число, класна робота, тема уроку.
IIІ. Актуалізація опорних знань (5-8 хв)
Вчитель проводить теоретичне опитування за  матеріалами попередніх уроків
1.     Які об’єкти текстового документа ви знаєте?
2.     Які правила введення тексту ви знаєте? Як додати новий рядок без абзацу?
3.     Які функції клавіш Backspace, Delete, Caps Lock, Ctrl, Alt, Enter, End, Home, PgDn, PgUp, Shift, Tab
4.     Які встановити поля сторінки в документі?
5.     Які встановити орієнтацію сторінки в документі?
ІV. Вивчення нового матеріалу (лекція)  (15-20 хв)
 Добре, попередній матеріал ми з вами пригадали, а тепер скажіть мені будь-ласка хто з вас знає як правильно надрукувати  у текстовому документі список учнів нашого класу?  (учні вносять свої пропозиції)
Молодці! А тепер давайте усе вами сказане детально розглянемо і подивимося хто із вас був найближче до тих методів створення списку, які є у текстовому процесорі Word.
(вчитель пояснює матеріал демонструючи усі дії на у Word за допомогою електронної дошки)
Створення нумерованих і маркерованих списків.
Особливим видом форматування абзаців є оформлення їх у вигляді списків. Списками можуть подаватися переліки об’єктів, описи порядку дій тощо. У текстовому процесорі Word 2003 можна створювати списки трьох типів:
Маркований, у якому кожний абзац на початку позначається деяким спеціальним символом (маркером). Тип маркера можна вибрати на панелі інструментів натиснувши кнопочку і обравши там той маркер, який вам подобається, або ж натиснувши на команду меню «Визначити новий маркер» обрати для мркера будь-який інший символи чи навіть картинку.
Приклади оформлення:



Пори року:
·         Зима
·         Весна
·         Літо
·         Осінь

Пори року:       
v Зима
v Весна
v Літо
v Осінь

Пори року:
*  Зима
*  Весна
*  Літо
*  Осінь


Нумерований, у якому на початку кожного абзацу вказується його номер. Порядковий номер абзацу в списку може задаватися числом (записаним арабськими або римськими цифрами), літерою алфавіту або числівником. Для того, щоб створити нумерований список на панелі інструментів обираємо кнопочкута обираємо  тип нумерації.    
Приклади оформлення:


Пори року:
1. Зима
2. Весна
3. Літо
4. Осінь
Пори року:
а) Зима
б) Весна
в) Літо
г) Осінь



Багаторівневий, у якому абзаци пронумеровані за їхньою ієрархічною структурою. Максимальна кількість вкладень елементів багаторівневого списку – 9 рівнів. Для того, щоб створити нумерований список на панелі інструментів обираємо кнопочкута обираємо стиль списку, або обираємо команду меню  «Визначити новий стиль списку» та змінюємо його за власним бажанням.
Приклади оформлення
(для переведення в підпункт натискаємо перед текстом Tab+Enter):
Пори року:
1.     Зима
1.1.                    Грудень    
1.2.                    Січень
1.3.                    Лютий
2.     Весна   
2.1.                    Березень   
2.2.                    Квітень               
2.3.                    Травень
Існує кілька способів оформлення деякого фрагмента тексту у вигляді маркованого чи нумерованого списку.
І  с п о с і б . Основний. Для початку введення списку слід розмістити курсор у потрібному місці документа і виконати Формат - Список – обираємо вид списку та вигляд маркерів чи нумерації та натискаємо ОК. У поточному місці документа з’явиться маркер або номер того виду списку.
Для вибору іншого виду маркера (зміни існуючого маркера) слід вибрати Формат - Список – обираємо вид списку та вигляд маркеру який ми хочемо змінити та натискаємо кнопку Изменить обираємо новий вигляд маркеру значком чи малюнком  та натискаємо ОК. Після цього можна вводити перший елемент списку.
Для переведення тексту у другий пункт натискаємо Enter , а в багаторівневих списках для переведення в другий пункт натискаємо Enter, а в підпункт натискаємо перед текстом Tab+Enter

І І с п о с і б . Автоматичне створення списку. Розмістивши курсор у потрібному місці документа, слід увести спеціальні умовні символи, які визначають вид бажаного списку, і натиснути клавішу Пропуск

І І І с п о с і б . Перетворення на список. Якщо деякі абзаци тексту, введеного раніше, потрібно оформити як список, то слід виділити ці абзаци і вибрати на Стрічці кнопку відповідного типу списку: Маркери , Нумерація . Для вибору іншого виду списку слід вибрати кнопку .

Якщо в будь-якому місці списку потрібно додати ще один рядок, то слід установити курсор у кінці попереднього рядка списку і натиснути клавішу Enter – буде вставлено додатковий рядок з відповідним номером чи маркером, а нумерація в усіх наступних рядках списку автоматично зміниться. Для видалення елемента списку його потрібно виділити і натиснути клавішу Delete – нумерація також автоматично зміниться.

Упорядкування елементів списку за алфавітом.
1. Виділити абзаци, які упорядковуються.
2. Виконати Таблиця - Сортування .
3. Установити в діалоговому вікні Сортування
тексту  такі значення:
v Сортувати за абзацами.
v Тип даних – текст, число або дата.
v Порядок сортування за зростанням /спаданням.
4. Вибрати кнопку ОК.
Рядки списку змінять своє розташування, а нумерація елементів списку залишиться послідовною.
Форматувати списки можна за допомогою лінійок (межі та значка табуляції )



За допомогою меню Формат – Табуляція можна також змінювати табуляцію.
V. Навчальна діяльність учнів. (7-10 хв)
А зараз спробуємо власноруч відтворити один із списків у текстовому процесорі Word. Сідайте, будь-ласка, за комп’ютери. Я кожному роздаю зразок списку, а ви його відтворюєте у текстовому документі. По закінченню роботи результат  демонструєте вчителю. Сьогодні ми лише вчимося працювати зі списками, тому оцінок за дану роботу я поки, що ставити не буду.
(учні працюють зі списками )
VI. Закріплення матеріалу
Запитання до учнів
1.     Як створити нумерований список?
2.     Як створити маркований список?
3.     Як змінити рівень вкладеності списків?
4.     Що таке табуляція? У яких випадках її використовують?
5.     Як додати елементи в середину списку?
6.     Як відсортувати список за алфавітом?
7.     Як видалити елемент списку з документа?
8.     Як змінити розташування списку на сторінці?

VІ. Контрольно-оцінювальний етап (3-5 хв)
Учитель виставляє оцінки за роботу на уроці та аргументує їх.

VІІ.  Домашнє завдання    
§ 1.2, 1.4 пит. 1,2,3,6,8,10,15 с. 23-24 + пит..1,4,7,14 на с.44-45







ДОДАТОК
Створити список
НАПРИКЛАД:


*    Понеділок
*    Вівторок
*    Середа
*    Четвер
*    П’ятниця
*    Субота
*    Неділя
1.     Укр. Мова
2.     Математика
3.     Історія
4.     Географія
5.     Фізкультура
6.     Музика





1.     Зима
1.1.                    Грудень
1.2.                    Січень
1.3.                    Лютий
2.     Весна
2.1.                    Березень
2.2.                    Квітень
2.3.                    Травень
3.     Літо
3.1.                    Червень
3.2.                    Липень
3.3.                    Серпень
4.     Осінь
4.1.                    Вересень
4.2.                    Жовтень
4.3.                    Листопад



*    Сніданок

§  Чай
§  Творог
§  Яблуко
*    Перекус
§  Сік
§  Печиво
*    Обід
§  Суп
§  Салат
ü Огірки
ü Помідори
ü Цибуля
ü Олія
§  Гарнір
§  Компот
*    Полуденник
§  Какао
§  Булочка
*    Вечеря
§  Кефір



Немає коментарів:

Дописати коментар