неділя, 6 листопада 2016 р.

5 клас інформатика

Календарно - тематичне планування уроків інформатики у 5 класі
(для учнів, які раніше інформатику не вивчали)
Базовий підручник:
«Інформатика. 5 клас» (автори Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вебер, О.Г. Кузьмінська, Н.А. Сарацинська), Видавничий дім "Освіта", 2013.
За основу програми взято орієнтовне календарно-тематичне планування за новою програмою курсу для загальноосвітніх навчальних закладів за новим базовим стандартом освіти під авторством Н. Вовковінської  (надруковано в газеті "Інформатика" №9 (657), травень 2013)


Характеристика умов навчання

Успішне впровадження навчального курсу «Інформатика» залежить від обов'язкової саме для нього складової — стандарту можливостей для навчання, в якому зазначаються обов'язкові умови та ресурси, потрібні для реа­лізації державних вимог до рівня загальноосвіт­ньої підготовки учнів середнього шкільного віку.
До обов'язкових умов успішного впрова­дження курсу слід віднести:
·       підготовленість учителів інформатики до навчання курсу «Інформатика»;
·       забезпечення кожного навчального закла­ду сучасною комп'ютерною технікою відповід­но до чинних норм (специфікацій навчальних комп'ютерних комплексів (НКК);
·       під’єднання до Інтернету всіх комп'ютерів НКК, якість якого забезпечує виконання кож­ним учнем завдань роботи із сервісами Інтерне­ту, та наявність у навчальному закладі локаль­ної комп'ютерної мережі.
При вивченні предмета кожний урок прово­диться із використанням комп'ютерів, тому на кожному уроці класи діляться на підгрупи так, щоб кожен учень був забезпечений індивіду­альним робочим місцем за комп'ютером, але не менш як 8 учнів у підгрупі.
Перелік необхідних програмних засобів:
  1. операційна система з графічним інтерфейсом;
  2. клавіатурний тренажер і тренажер миші;
  3. програма для запису даних на оптичні носії;
  4. архіватор;
  5. антивірусна програма;
  6. векторний графічний редактор;
  7. растровий графічний редактор;
  8. текстовий процесор;
  9. редактор презентацій;
  10. редактор публікацій;
  11. програми для опрацювання об'єктів мультимедіа;
  12. табличний процесор;
  13. система управління базами даних;
  14. програма для створення карт знань;
  15. програма для опрацювання аудіо- та відео-даних і розробки потокових презентацій;
  16. електронні словники та програми-перекладачі;
  17. веб-браузер;
  18. навчальне середовище виконання алгоритмів;
  19. програми для розвитку логічного та кри­тичного мислення;
  20. розвиваючі програми;
  21. комп'ютерні програми для підтримки ви­вчення різних навчальних предметів.
Вибір певних операційних систем, програм­них та апаратних платформ, програмних засобів здійснює вчитель.











Розподіл навчальних годин на вивчення розділів програми

Назва розділу
Кільк.
годин
1
Інформація, інформаційні процеси, системи, технології.
4
2
Комп'ютер як універсальний  при­стрій для опрацювання даних.
10
3
Інформаційні технології.

3.1
Створення та опрацювання графіч­них зображень.
9
3.2
Створення та опрацювання мульти­медійних презентацій.
9
4
Резерв.
3

Всього.
35


Зміст навчального матеріалу
Дата
Прим

І семестр

Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси (4 год)
1
Поняття інформації. Повідомлення.


2
Способи подання повідо­млень.


3
Інформаційні процеси: зберігання, опрацювання, передавання та пошук по­відомлень.


4
Дані. Пристрої, що викорис­товуються для роботи з даними.


Основи роботи з комп’ютером. (10 год)
5
Складові комп'ютера: системний блок, пристрої введення (миша, клавіату­ра), зберігання (жорсткий магнітний диск, оптичний диск, флеш-пам'ять), ви­ведення даних (монітор, принтер). Їх призначення.


6
Види сучасних персональ­них комп'ютерів (стаціо­нарні, портативні, план­шети, комунікатори).


7
Правила поведінки і без­пеки життєдіяльності в комп'ютерному класі. Під­готовка комп'ютера до ро­боти. Коректне завершен­ня роботи з комп'ютером.


8
Об'єкти. Властивості об'єктів, значення власти­востей. Об'єкти навколо нас. Класифікація об'єктів.


9
Робочий стіл. Меню, їх призначення. Види меню.


10
Поняття про програму. Запуск програми на ви­конання.


11
Вікно програми, основні об'єкти вікна. Завершення роботи з програмою. Опе­рації над вікнами.


12
Практична робота 1.
Робота з вікнами та їх об'єктами.


13
Поняття про файл і ка­талог (папку), їх імена. Перегляд списків імен файлів і папок.


14
Практична робота 2.
Робота з клавіатурним тренажером.


Графічний редактор (9+1 год)
15
Поняття графічного ре­дактора, його призначен­ня. Середовище растрового графічного редактора.


16
Відкривання збережених зображень у графічно­му редакторі. Графічні об'єкти та їх властивості. Інструменти для створен­ня графічних об'єктів.


17
Контрольна робота за І семестр.



ІІ семестр

18
Діалогові вікна, їх об'єкти. Інформаційні вікна. Палі­тра кольорів.


19
Збереження зображень. Розробка плану побудови зображення.


20
Створення зображень в середовищі графічного редактора за розробленим планом.


12
Практична робота 3.
Опрацювання зображень, створених раніше.


22
Поняття буфера обміну.


23
Додавання тексту. Осно­вні елементи формату символів: шрифт, накрес­лення, колір, розмір.


24
Практична робота 4.
Створення графічних зо­бражень за поданим пла­ном.


Редактор презентацій (10+1 год)
25
Поняття презентації. Комп'ютерна презентація, її об'єкти.


26
Середовище редактора презентацій. Відкривання презентації та її перегляд. Режими роботи в середо­вищі редактора презента­цій.


27
Текстові та графічні об'єкти слайдів.


28
Вставляння зображень. Змінення значень їх влас­тивостей.


29
Введення та редагування тексту.


30
Форматування текстових об'єктів.


31
Збереження презентацій. Розробка плану створення презентації: визначення мети, сценарію та структу­ри презентації.


32
Практична робота 5.
Створення презентації, зокрема фотоальбому.


33
Поняття шаблону презентації. Створення презентацій на основі шаблону.


34
Практична робота 6.
Створення презентації на основі шаблону за наведеним планом.


35
Контрольна робота за ІІ семестр.



















Немає коментарів:

Дописати коментар