Календарно - тематичне планування уроків інформатики у 5 класі
(для учнів, які раніше інформатику не вивчали)
(для учнів, які раніше інформатику не вивчали)
Базовий
підручник:
«Інформатика. 5 клас»
(автори Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вебер, О.Г. Кузьмінська, Н.А.
Сарацинська), Видавничий дім "Освіта", 2013.
За основу програми взято
орієнтовне календарно-тематичне планування за новою програмою курсу для
загальноосвітніх навчальних закладів за новим базовим стандартом освіти під
авторством Н. Вовковінської (надруковано
в газеті "Інформатика" №9 (657), травень 2013)
Характеристика
умов навчання
Успішне
впровадження навчального курсу «Інформатика» залежить від обов'язкової саме для
нього складової — стандарту можливостей для навчання, в якому зазначаються
обов'язкові умови та ресурси, потрібні для реалізації державних вимог до рівня
загальноосвітньої підготовки учнів середнього шкільного віку.
До
обов'язкових умов успішного впровадження курсу слід віднести:
·
підготовленість учителів
інформатики до навчання курсу «Інформатика»;
·
забезпечення кожного навчального
закладу сучасною комп'ютерною технікою відповідно до чинних норм
(специфікацій навчальних комп'ютерних комплексів (НКК);
·
під’єднання до Інтернету всіх
комп'ютерів НКК, якість якого забезпечує виконання кожним учнем завдань роботи
із сервісами Інтернету, та наявність у навчальному закладі локальної
комп'ютерної мережі.
При
вивченні предмета кожний урок проводиться із використанням комп'ютерів, тому
на кожному уроці класи діляться на підгрупи так, щоб кожен учень був
забезпечений індивідуальним робочим місцем за комп'ютером, але не менш як 8
учнів у підгрупі.
Перелік
необхідних програмних засобів:
- операційна система з графічним інтерфейсом;
- клавіатурний тренажер і тренажер миші;
- програма для запису даних на оптичні носії;
- архіватор;
- антивірусна програма;
- векторний графічний редактор;
- растровий графічний редактор;
- текстовий процесор;
- редактор презентацій;
- редактор публікацій;
- програми для опрацювання об'єктів мультимедіа;
- табличний процесор;
- система управління базами даних;
- програма для створення карт знань;
- програма для опрацювання аудіо- та відео-даних і розробки
потокових презентацій;
- електронні словники та програми-перекладачі;
- веб-браузер;
- навчальне середовище виконання алгоритмів;
- програми для розвитку логічного та критичного мислення;
- розвиваючі програми;
- комп'ютерні програми для підтримки вивчення різних навчальних
предметів.
Вибір певних операційних систем, програмних
та апаратних платформ, програмних засобів здійснює вчитель.
Розподіл
навчальних годин на вивчення розділів програми
№
|
Назва розділу
|
Кільк.
годин
|
1
|
Інформація, інформаційні процеси, системи,
технології.
|
4
|
2
|
Комп'ютер як універсальний пристрій для опрацювання даних.
|
10
|
3
|
Інформаційні технології.
|
|
3.1
|
Створення та опрацювання графічних
зображень.
|
9
|
3.2
|
Створення та опрацювання мультимедійних
презентацій.
|
9
|
4
|
Резерв.
|
3
|
Всього.
|
35
|
№
|
Зміст навчального матеріалу
|
Дата
|
Прим
|
І семестр
|
|||
Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси (4
год)
|
|||
1
|
Поняття
інформації. Повідомлення.
|
||
2
|
Способи подання
повідомлень.
|
||
3
|
Інформаційні
процеси: зберігання, опрацювання, передавання та пошук повідомлень.
|
||
4
|
Дані. Пристрої,
що використовуються для роботи з даними.
|
||
Основи роботи з комп’ютером. (10 год)
|
|||
5
|
Складові
комп'ютера: системний блок, пристрої введення (миша, клавіатура),
зберігання (жорсткий магнітний диск, оптичний диск, флеш-пам'ять), виведення
даних (монітор, принтер). Їх призначення.
|
||
6
|
Види сучасних
персональних комп'ютерів (стаціонарні, портативні, планшети,
комунікатори).
|
||
7
|
Правила
поведінки і безпеки життєдіяльності в комп'ютерному класі. Підготовка
комп'ютера до роботи. Коректне завершення роботи з комп'ютером.
|
||
8
|
Об'єкти.
Властивості об'єктів, значення властивостей. Об'єкти навколо нас.
Класифікація об'єктів.
|
||
9
|
Робочий стіл.
Меню, їх призначення. Види меню.
|
||
10
|
Поняття про
програму. Запуск програми на виконання.
|
||
11
|
Вікно програми,
основні об'єкти вікна. Завершення роботи з програмою. Операції над вікнами.
|
||
12
|
Практична
робота 1.
Робота з вікнами
та їх об'єктами.
|
||
13
|
Поняття про файл
і каталог (папку), їх імена. Перегляд списків імен файлів і папок.
|
||
14
|
Практична
робота 2.
Робота з
клавіатурним тренажером.
|
||
Графічний редактор (9+1 год)
|
|||
15
|
Поняття
графічного редактора, його призначення. Середовище растрового графічного
редактора.
|
||
16
|
Відкривання
збережених зображень у графічному редакторі. Графічні об'єкти та їх
властивості. Інструменти для створення графічних об'єктів.
|
||
17
|
Контрольна
робота за І семестр.
|
||
ІІ семестр
|
|||
18
|
Діалогові вікна,
їх об'єкти. Інформаційні вікна. Палітра кольорів.
|
||
19
|
Збереження
зображень. Розробка плану побудови зображення.
|
||
20
|
Створення
зображень в середовищі графічного редактора за розробленим планом.
|
||
12
|
Практична
робота 3.
Опрацювання
зображень, створених раніше.
|
||
22
|
Поняття буфера
обміну.
|
||
23
|
Додавання
тексту. Основні елементи формату символів: шрифт, накреслення, колір,
розмір.
|
||
24
|
Практична
робота 4.
Створення
графічних зображень за поданим планом.
|
||
Редактор презентацій (10+1 год)
|
|||
25
|
Поняття
презентації. Комп'ютерна презентація, її об'єкти.
|
||
26
|
Середовище
редактора презентацій. Відкривання презентації та її перегляд. Режими роботи
в середовищі редактора презентацій.
|
||
27
|
Текстові та
графічні об'єкти слайдів.
|
||
28
|
Вставляння
зображень. Змінення значень їх властивостей.
|
||
29
|
Введення та
редагування тексту.
|
||
30
|
Форматування
текстових об'єктів.
|
||
31
|
Збереження презентацій.
Розробка плану створення презентації: визначення мети, сценарію та структури
презентації.
|
||
32
|
Практична
робота 5.
Створення
презентації, зокрема фотоальбому.
|
||
33
|
Поняття шаблону
презентації. Створення презентацій на основі шаблону.
|
||
34
|
Практична
робота 6.
Створення
презентації на основі шаблону за наведеним планом.
|
||
35
|
Контрольна
робота за ІІ семестр.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар