понеділок, 7 листопада 2016 р.

планування

Календарний план з інформатики
для ___ класу
(Програма курсу за вибором «Основи Інтернету».
Укладачі: Дорошенко Ю., Завадський І., Прокопенко Н. )
( 17 годин, 1 год. на тиждень, 1 год. резервного часу)


уроку
Орієнтовна дата
Зміст навчального матеріалу
Кількість
годин
Домашнє
завдання
Примітки
І семестр (17 год.)
Перші кроки в Інтернеті  (5 год.)
1.

Вступний інструктаж з правил безпеки під час занять в кабінеті інформатики. Інструкції №8.1-8.4. Поняття глобальної комп’ютерної мережі. Огляд послуг в Інтернеті.
1
опрацювати розділ 1

(ст. 8, 16-21)

2.

Призначення й функціональні можливості веб-браузерів. Браузер Internet Explorer.
1
ст. 43-48

3.

Практична робота № 1. Створення переліку корисних ресурсів у папці «Обран­е» й збереження веб-сторінок на диску.
1
ст. 49-55

4.

Принципи організації та використання пошукових машин.
1
ст. 81-89

5.

Практична робота № 2. Змагання з пошуку тематичної інформації в Інтернеті.
1
ст. 89-95

Електронна пошта (3 год.)
6.

Огляд програм для роботи з електронною поштою. Програма Outlook Express.
1
ст. 112-115

7.

Практична робота № 3. Створення облік­ового запису в Outlook Express.
1
ст. 116-121

8.

Практична робота № 4.  Електронне листування з однокласниками.
1
дати відповіді на запитання тесту (ст.150-152)

Тематична
Послуги в Інтернеті  (4 год.)
9.

Обмін миттєвими повідомленнями. Програма ICQПрактична робота № 5. Обмін миттєвими повідомленнями.
1
ст. 164-172

10.

Групи новин. Мережа Usenet. Практична робота №6. Підписування  на групи новин та їх використання.
1
ст. 188-195

11.

Поняття блогу та різновиди блогів.
Практична робота №7. Створення й ведення блогу.
1
ст. 201-208

12.

Програми завантаження файлів: WS_FTP та ReGet Deluxe. Практична робота №8. Завантаження файлів з Інтернету.
1
ст. 222-226, 232-233

Інтернет для навчання  (5 год.)
13.

Огляд навчальних ресурсів Інтернету.
1
ст. 254-262

14.

Практична робота № 9. Використання навчальних ресурсів Інтернету.
1
виконати завдання 1, 3
(ст. 275)

15.

Інтернет та інформаційна безпека.
1
ст. 284-289

16.

Практична робота № 10. Настроювання параметрів безпеки в середовищі Windows XP.
1
дати відповіді на запитання тесту (ст.306-308)

17.

Підсумкове повторення та оцінювання за І семестр.
1


Тематична
І семестр
Скоригована
Джерела:
 Основи Інтернету: [Навч. посіб.] / О. М. Левченко, І. О. Завадський, Н. Прокопенко. – К.: Вид. група BHV, 2009. – 320 с.: іл.

Пояснювальна записка

Метою курсу за вибором «Основи Інтернету» є формування важливої складової інформаційної культури учнів — знань та вмінь, необхідних для повноцінного та ефективного використання світового інформаційного простору. Завданнями курсу є розвинення в учнів уміння знаходити й систематизувати необхідну інформацію, спілкуватися за допомогою електронних засобів обміну інформацією, використовувати й самостійно освоювати сучасні програмні засоби, формування в учнів теоретичної бази, необхідної для подальшого самостійного освоєння Інтернет-простору, та зрештою, розширення світогляду учнів.
Мета курсу досягається насамперед через практичне оволодіння учнями навичками роботи в світовому інформаційному просторі, використання сучасних програмних засобів роботи в Інтернеті, виконання завдань, що вимагають активного спілкування за допомогою електронних засобів обміну інформацією.
Програма складається з:
-  пояснювальної записки, де описано мету та завдання курсу, особливості організації навчально-виховного процесу та перелік програмно-технічних засобів, необхідних для успішного проведення курсу;
-  змісту навчального матеріалу та вимог до навчальних досягнень учнів;
-  додатків, у яких наведено критерії оцінювання рівня навчальних досягнень учнів та список навчально-методичної літератури.
Курс розраховано на вивчення протягом одного півріччя, по одній годині на тиждень, навчання за програмою курсу може проводитися також протягом 8–9 тижнів, по дві години на тиждень. Особливістю курсу є те, що він вимагає наявності швидкісного інтернет-з’єднання (від 64К/с, якщо використовується 10–15 учнівських комп’ютерів), але може бути успішно проведений і за наявності повільного з’єднання в режимі віддаленого доступу — в цьому випадку вчителю слід попередньо завантажувати деякі інтернет-ресурси, або ж організовувати роботу учнів у групах так, щоб в онлайновому режимі працювало не більше трьох учнів водночас. У разі відсутності швидкісного з’єднання робота за програмою курсу може бути подовжена на 3–4 години. Крім того, окремі питання можуть вивчатися лише в режимі ознайомлення.
Курс орієнтований на практику: протягом 17 навчальних годин заплановано проведення 9 практичних робіт, які є найважливішою складовою курсу. Слід також зазначити, що для виконання практичних завдань учням має бути відведено не менше половини загального навчального часу, на виконання кожної з практичних робіт 2–6, 8, 10 — не менше 30 хв., а кожна з практичних робіт 7 та 9 має виконуватися в два етапи, по 20–25 хв. кожний. Практичні роботи 1–3, 6, 8, 10 можуть виконуватись учнями індивідуально, а роботи 2–5, 7 та 9 — лише колективно.
Для навчально-методичного забезпечення курсу окрім відповідних підручників і навчальних посібників необхідні такі технічні й програмні засоби:
1.            Комп’ютерний клас з локальною мережею Windows та доступом до Інтернету з усіх учнівських комп’ютерів.
2.            Веб-браузер, установлений на всіх комп’ютерах.
3.            Програма для роботи з електронною поштою.
4.            Програма для обміну миттєвими повідомлення.
5.            FTP-клієнт.
6.            Програма для завантаження файлів.
7.            Програвачі, що дозволяють відтворювати різноманітні мультимедійні файли.
Додаток 1. Критерії оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з курсу за вибором «Основи Інтернету»


Рівні навчальних досягнень
Бали
Критерії оцінювання рівня навчальних досягнень учнів
І.Початковий
1
·         Учень описує поняття Інтернету, веб-сайту; вміє запустити веб-браузер та відкрити сторінку із заданою URL-адресою
2
·         Учень пояснює призначення основних послуг Інтернету; описує поняття URL-адреси, гіпертекстового документу й гіперпосилання
3
·         Учень описує призначення веб-браузера, всесвітньої павутини, основних послуг Інтернету; вміє здійснювати навігацію веб-сторінками за допомогою гіперпосилань
ІІ.Середній
4
·         Учень описує складові вікна програми Internet Explorer, структуру веб-документів та принцип навігації Інтернетом, призначення пошукових машин та електронної пошти; називає основні протоколи Інтернету та розуміє їх призначення; наводить приклади URL-адрес, поштових програм та адрес електронної пошти; вміє повертатися до попередньої веб-сторінки та відображати веб-сторінку в новому вікні
5
·         Учень описує принципи функціонування послуги електронної пошти; вміє завантажувати програму електронної пошти, складати, надсилати й отримувати поштові повідомлення, оновлювати перегляд веб-сторінки й зупиняти її завантаження, використовувати довідкову систему браузера та програми електронної пошти; здійснює простий пошук в Інтернеті за заданою фразою
6
·         Учень описує поняття IP-адреси, доменного імені; наводить приклади пошукових серверів; вміє створити обліковий запис або скриньку електронної пошти, зберігати веб-сторінки на диску, переглядати їх в автономному режимі та роздруковувати на принтері
ІІІ.Достатній
7
·         Учень описує будову мережі Usenet, поняття групп новин, блога, протоколу FTP, брандмауера, захищеного сайту, описує поширені способи атак зловмисників та загрози інформаційній безпеці користувача Інтернету; називає кілька навчальних веб-ресурсів та вміє ними користуватися
8
·         Учень використовує Інтернет з метою пошуку й отримання навчальної інформації та для онлайнового навчання; вміє знаходити в Інтернеті й завантажувати необхідну аудіо- та відеоінформацію, а також використовує програми аудіо/відеоплеєрів для її відтворення
9
·         Учень вміє використовувати протокол FTP та спеціальні програмні засоби для отримання й передавання інформації; вміє підписуватися на групи новин, отримувати й опрацьовувати новини
IV.Високий
10
·         Учень використовує Інтернет з метою пошуку й отримання навчальної інформації та для онлайнового навчання; досконало орієнтується в середовищі веб-браузера та поштової програми; активно використовує послугу електронної пошти, вміє настроїти параметри брандмауера та веб-браузера з метою захисту інформації на персональному комп’ютері
11
·         Учень активно використовує широкий спектр програмного забезпечення, призначеного для роботи в Інтернеті, зокрема службу миттєвих повідомлень і пірінгові мережі; веде власну веб-сторінку; вміє створювати блог і керувати ним; самостійно освоює нові послуги Інтернету й нове програмне забезпечення; постійно розширює та активно застосовує знання про корисні веб-ресурси
12
·         Учень має стійкі системні знання в галузі теорії й практики використання Інтернету, вміє забезпечити комплексний захист комп’ютера від інформаційних загроз, пов’язаних з Інтернетом, в процесі виконання завдань проявляє творчий підхід


Додаток 2. Перелік літератури

1.     Інформатика. Програми для загальносвітніх навчальних закладів. – Запоріжжя: Прем'єр, 2003. – 304 с.
2.     Державний стандарт загальної середньої освіти в Україні. Інформатика. Освітня галузь “Технології”. – Київ, Освіта України. 2003.
3.     Концепція загальної середньої освіти (12-річна школа). // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. Січень 2002.
№ 2.–Київ. Педагогічна преса. 2002.– 23 с.
4.     В.Д. Руденко, О.М. Макарчук, М.О. Патланжоглу. Базовий курс інформатики. Книга 1. Основи інформатики. — К., Видавнича група BHV, 2005 — 320 c.
5.     В. Иванов.  Интернет для начинающих. Самоучитель. — СПб.: Питер; Киев: Издательская группа BHV, 2005. — 240 c.


Немає коментарів:

Дописати коментар