понеділок, 26 жовтня 2020 р.



Виступ на педраді на тему

 «Як стати гуру в дистанційному навчанні»

Освіта має бути доступною для всіх, а карантин — не перешкода для поліпшення навичок та поглиблення знань. Під час карантину ми з вами зіткнулися з проблемою неготовності до дистанційного навчання  не лише учнів, а й більшості педагогів.  Не всі могли на достатньому рівні організувати кожного буднього дня проведення онлайн-уроків для учнів.

Для вчителів, які хотіли отримати практичні поради щодо організації дистанційного навчання, під час карантину я надавала консультації в телефонному режимі, а іноді приходила до школи, і проводила міні уроки для колег.

Цього навчального року, у вересні, адміністрацією школи були організовані заняття для усіх учителів нашого навчального закладу, які хотіли навчитися, оволодіти чи покращити свої вміння щодо організації дистанційного навчання. Таких занять я провела 5 протягом місяця:

·        7.09.2020 Організація роботи вчителя під час дистанційного навчання (12 присутніх)

·        11.09.2020 Створення поштової скриньки та перші кроки роботи на платформі Googlе classroom (8 присутніх)

·        16.09.2020  Організація роботи вчителя на платформі Classtime для швидкої перевірки набутих знань учнів (9 присутніх)

·        23.09.2020 Створення і проведення конференцій (он-лайн уроків) у середовищі Zoom (7 присутніх)

·        24.09.2020  Організація роботи вчителя під час дистанційного навчання для учнів початкової школи (4 присутніх)

На цих заняттях ми розглянули основні інструменти для організації дистанційного навчання, рекомендації щодо того, як створити клас, налаштувати режим роботи вчителя та зворотній зв’язок з учнями, а також про особливості оцінювання та контролю під час карантину. Про це та інші рекомендації, корисні для організації дистанційного навчання у молодшій,  основній та старшій школі, ми розглядали на вище вказаних платформах і різних видах конкретних завдань.

Чому ми зупинилися на платформі Googlе classroom? Поясню такий вибір.

ü Дана платформа є безкоштовною для користувачів Googlе простору. Щоб стати користувачем, достатньо створити свій обліковий запис, тобто електронну скриньку.

ü Автоматично користувач Googlе простору отримує хмарне (Googlе Диск) сховище об’ємом 15 Гб для збереження інформації

ü Є можливість створювати, зберігати і пересилати документи в on-line режимі

ü У Googlе classroom можна поєднувати різні види дистанційної роботи (давати теоретичний матеріал, практичні завдання, тести, презентації, відеоматеріали, посилання на інші ресурси, створювати та проводити відео уроки)

ü У Googlе classroom автоматично до розроблених вчителем завдань  створюється електронний журнал з оцінками, який там зберігаться

Детальний огляд основних принципів дистанційного навчання, поширених вебресурсів, Google Classroom, Zoom, Classtime тощо ми по можливості провели. Але нажаль не всі вчителі виявили бажання і не скористалися наданою їм можливістю навчитися організовувати якісне дистанційне навчання.

Під час визначення структури і форм навчання педагог  має орієнтуватись на освітню програму, навчальний план, вікові особливості учнів, їхній фізичний, психічний та інтелектуальний розвиток, особливості регіону тощо. Орієнтиром мають бути державні стандарти загальної середньої освіти. Але й не забуваємо  і про те, що рівень володіння освітніми технологія і у дітей і у педагогів різний. Також не можна забувати і про технічні можливості і комп’ютерів і про якість Інтернет зв’язку.

Так, під час карантину навчальний матеріал може бути освоєно за допомогою дистанційного навчання не гірше, ніж у звичному для нас режимі. Зараз настільки розвинуті інформаційні технології, що можна вчитися легко, швидко та цікаво. Нам з вами приходиться переходити на новий рівень сучасної освіти, і тому незважаючи на те, буде карантин чи ні, педагог повинен переходити на новий рівень освіти. В початковій школі уже працюють за програмою НУШ, яка включає в себе елементи комп’ютеризації та інформатизації. В середній та старшій школах теж впроваджуються нові напрямки освіти, зокрема STEM-освіта, дистанційна освіта у вищих навчальних закладах, сімейна освіта, індивідуальне навчання, екстернатура, on-line тренінги, конференції, віртуальні тренажери і ін..

Надалі ми змушені все більше і краще володіти такими методами викладання і перевірки набутих вмінь, знань та навичок учнів.

 Дистанцiйне навчання — це форма навчання з використанням комп’ютерних і телекомунiкацiйних технологiй, якi забезпечують iнтерактивну взаємодiю вчителя та учнів на рiзних етапах навчання i самостiйну роботу з матерiалами iнформацiйної мережi.

        Необхідність у такому методі навчання обумовлена ​​різними факторами, серед яких можна назвати:

 

·          потреба в інтерактивній взаємодії учнів і викладачів;

·          робота з дітьми - інвалідами або часто хворіють;

·          виконання проектів і дослідницьких робіт;

·          робота з обдарованими дітьми (індивідуальні додаткові завдання підвищеного рівня);

·         захоплюючі завдання з метою повторення (кросворди, ребуси та ін.)

  Технології дистанційного навчання дозволяють вирішувати ряд істотних педагогічних завдань:

·         створення освітнього простору;

·          формування в учнів пізнавальної самостійності та активності;

·         розвитку критичного мислення, толерантності, готовності конструктивно обговорювати різні точки зору.

        Дистанційне навчання фізиці передбачає взаємодію вчителя та учнів між собою на відстані, здійснюване засобами інформаційних та комунікаційних технологій, що дозволяє реалізувати навчальні цілі,застосовувати педагогічні методи, використовувати різні дистанційні форми організації навчального процесу. Це незалежний від просторового і тимчасового розташування учасників освіти навчальний процес, в якому реалізується привласнення учнями знань і умінь за допомогою електронних засобів навчання на основі телекомунікаційних та інформаційних технологій.

       Зручність дистанційної форми навчання - це навчання в психологічно комфортній, звичній для учня обстановці за домашнім комп'ютером, індивідуальні терміни і темп навчання, висока частка самостійності поряд з можливістю в будь-який час отримати допомогу від викладача.

       Застосування комп’ютерних технологій не змінює строки навчання, при цьому мультимедіаресурси допомагають учням вникнути більш детально в ті фізичні процеси і явища, вивчити важливі теоретичні питання, які не могли б бути вивченими без їх використання.

       Більшість шкіл зараз оснащені комп'ютерною технікою, проте оснащення засобами телекомунікацій, зокрема каналами зв'язку недостатньо. Інтернет в школі є далеко не в кожному кабінеті, тому використовувати свої дистанційні курси в якості ілюстрацій на уроці практично неможливо. Найбільш ефективна форма роботи - це самостійна робота учнів вдома при підготовці до уроків. Не всі учні активно використовують мої дистанційні курси для самоосвіти, а лише мотивовані до навчання. Решта використовують ці курси, коли необхідно виправити оцінку за контрольну роботу або за чверть.

      Уроки створені для самостійної роботи, проте всі забезпечені вправами, тестами, які вимагають написання відповідей. Відповіді прикріплюються у зазначених місцях курсів у вигляді документа Word або PowerPoint. Крім того передбачено відеоспілкування за допомогою програми Skype, якщо на комп'ютері учня встановлена ​​веб - камера.

      Дистанційне навчання в школі - ідеальна допомога в засвоєнні загальноосвітніх матеріалів.

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК

ДЕ ЧИТАТИ ПРО ДИСТАНЦІЙНУ ОСВІТУ?

https://osvitoria.media

За пошуковими словами «карантин» і «дистанційна освіта» знайдете чимало цікавого!

https://nus.org.ua

https://vseosvita.ua

ДЕ ГОТУВАТИСЯ ДО ЗНО?

https://ilearn.org.ua    

Гейміфікована платформа з безкоштовними курсами з української мови та літератури, біології, математики, історії України, англійської мови, щотижневі вебінари

https://www.ed-era.com/zno

https://prometheus.org.ua/zno

https://gioschool.com

РЕСУРСИ ДЛЯ СТВОРЕННЯ МЕНТАЛЬНИХ МАП

https://www.mindomo.com

https://www.mindmeister.com

https://coggle.it

РЕСУРСИ ЗІ СТВОРЕННЯ ПРЕЗЕНТАЦІЙ

https://www.canva.com

https://prezi.com

https://www.beautiful.ai

РЕСУРСИ ЗІ СТВОРЕННЯ ТЕКСТІВ, ЗАВДАНЬ, ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ

https://www.classtime.com/uk/

https://kahoot.com

https://quizlet.com

https://learningapps.org(платформа готових завдань з різних предметів)

https://study-smile.com

https://naurok.com.ua

https://miyklas.com.ua

МАТЕМАТИКА

https://www.matific.com/ua/uk/home/

https://disted.edu.vn.ua

https://uk.khanacademy.org

http://uklasi.com.ua

http://formula.co.ua/uk

https://vchy.com.ua

МОЖЛИВІСТЬ НАКЛАДАТИ НА ВІДЕО ТЕСТИ АБО ІНШІ ЗАВДАННЯ

https://ed.ted.com

https://edpuzzle.com/?fbclid=IwAR3hsOxzcQ4vAU5vQV18N1Qj_FCLruB0Zagt7NB7o4qZZmho_5j0taw1EXM

https://ru.islcollective.com

ПЛАТФОРМИ ДЛЯ ОНЛАЙН-КОНФЕРЕНЦІЙ

https://zoom.us

https://hangouts.google.com

https://www.skype.com/uk/

https://products.office.com/uk-ua/microsoft-teams/group-chat-software

https://www.webex.com

ІНСТРУМЕНТИ ВЗАЄМОДІЇ З УЧНЯМИ

https://www.classdojo.com(особливо рекомендовано для початкової школи)

https://classroom.google.com

https://www.google.com/intl/ru_uA/docs/about/

https://ru.padlet.com

ВІДКРИТІ РЕСУРСИ З ЕЛЕКТРОННИМИ ПІДРУЧНИКАМИ, РОЗРОБКАМИ УРОКІВ

https://ua.mozaweb.com

Код для безкоштовної реєстрації

MOZ-PX-PBWX-TIDD-VIMY-TVRI-UFWG-UAEDPMOZA

ВЕБІНАРИ З ОСОБЛИВОСТЕЙ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Оксана Пасічник "Технічні особливості організації дистанційної освіти"

Інна Большакова "Вебінар здорового глузду: медіаграмотність і критичне мислення"

Юрій Гайдученко "Креативний контент дистанційного навчання"

Ольга Питюр "Ефективний зворотний зв’язок онлайн: правила та інструменти"

ІНТЕРАКТИВНІ ПОДОРОЖІ І ВИСТАВКИ

https://ukrainewow.com(Ukraine Wow)

https://museums.authenticukraine.com.ua/ua/(подорож українськими музеями просто неба)

https://khanenkomuseum.kiev.ua/uk/pro-musey/virtualnyi-tur(прогулянка музеєм Ханенків)

https://britishmuseum.withgoogle.com(екскурсія Британським музеєм)

https://www.louvre.fr/en/visites-en-ligne(Лувр)

https://artsandculture.google.com(художні колекції з усього світу)

https://www.staatsoperlive.com(Віденська опера)

https://www.metopera.org(Метрополітен)

https://www.facebook.com/frankotheatre/(трансляції вистав театру Франка)

https://www.youtube.com/channel/UCbNaKxi1j-Q5jWZDpJZp56g/featured(Ukrainer)

https://wisecow.com.ua(лекції з культури, історії, журналістики)

https://imagecomics.com/comics/read-first-issues(добірка коміксів)

Також нагадуємо, що Мінцифра підготувала оглядовий освітній серіал «Карантин: онлайн-сервіси для вчителів». Це серія відеороликів про дистанційне навчання з прикладами та інструментами. Відсьогодні освітній серіал вже розміщений на платформі Дія.Цифрова освіта

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар