понеділок, 30 січня 2017 р.

Майстер клас "Я роблю це так"

Учитель року – 2017 номінація «Інформатика» 
Майстер клас «Я роблю це так…»
 Бабич Олена Василівна

 Я, Бабич Олена Василівна, вчитель інформатики НВК «ВРГ «Інтелект» - ЗОШ І ступеня» м. Вишгород. (Слайд1) Працюю над темою: «Міжпредметні зв’язків на уроках інформатики як ефективний спосіб формування пізнавальної активності учнів та розвитку їх комп’ютерної грамотності». (слайд 2) На педагогічній ниві працюю 15 років, і за педагогічне кредо взяла вислів Арістотеля «Розум полягає не тільки у знанні, але й в умінні застосовувати знання на практиці». (слайд 3) Організація навчально-виховного процесу в сучасній школі вимагає інноваційного підходу, застосування новітніх форм і методів навчання.
У своїй роботі я застосовую зокрема такі технології, форми та методи: • інформаційний; • лекційно-семінарські заняття ; • ігрові технології; • групове та колективне навчання; • інтегроване навчання; • проблемно-пошуковий та пізнавальний методи; • електронні лабораторні роботи; • залікова і тестова форми оцінювання знань і вмінь; • створення презентацій; • моделювання процесів; • розробка та реалізація програм; • метод проектів; Технології, форми і методи роботи застосовую відповідно до вікових особливостей учнів, теми заняття, інтелектуальної підготовки та профілю класу. (слайд 4) Так з учнями 5-8 класів працюю використовуючи ігрові технології, проводжу пізнавальні та інтегровані уроки, а от у 9-11 класах надаю перевагу методу проектів, що сприяє міжпредметним зв’язкам та профорієнтаційній роботі. (слайд 5) Давайте спробуємо з вами відчути себе учнями 10 класу, і обрати для себе «майбутню» професію. Я роздаю вам картки з написами професій, а ви зі зворотного боку напишіть, будь-ласка, які комп’ютерні програми та засоби для своєї професійної діяльності використовують ці люди. (1 хв) (слайд 6) Хто виконав це завдання, то за допомогою редактора презентацій створіть 2-3 слайда, на яких відображатимуться основні види діяльності вашої професії. (переглядаємо роботу та обговорюємо ці припущення) Наприклад, професія «Інженер-конструктор»: накреслити деталь чи схему та пояснити її потребу (Word), провести відповідні розрахунки (Excel), змоделювати майбутній проект (SketchUp) (слайд 7) Дотримуючись регламенту ми, нажаль, не можемо цю роботу виконати в повному обсязі, а от на уроках ми з учнями обговорюємо головні аспекти професій і після цього протягом теми, а це 6-10 уроків, клас ділиться на групи по 2-3 учні та працює над виконанням власних проектів. Готовий проект на виході повинен мати: 1. Пояснення професійних методів роботи на прикладі конкретної тематики (Word) 2. Демонструємо діяльність професій з відповідними прикладами (Power Point) 3. Створюємо та реалізуємо комп’ютерну програму мовою програмування (Pascal ABC) 4. Моделюємо у відповідних професійних програмних засобах (якщо потребує професійна діяльність) 5. Останній урок — захист проектів з використанням ребусів, кросвордів, загадок відео фрагментів тощо. (слайд 8) Чому саме цей вид роботи? З власного досвіду можу зробити такі висновки: — Спонукає учнів до творчості та пошуку нестандартних підходів для вирішення поставленого завдання; — Вболіваючи за свій проект учні вчать один одного і допомагають, так як не знають наперед, кого із групи про який етап їхньої роботи вчитель буде питати; — Приміряють на себе різні професії, щоб в майбутньому не помилитися в її виборі; Навички роботи з комп’ютером, створення проектів та презентацій на заняттях з інформатики учні успішно застосовують на інших заняттях; — Результати знань, вмінь та навичок учнів з інформатики, та й з інших предметів, зростають в рази Єдиний недолік, на мій погляд, це те, що вчителю треба власноруч корегувати програму з інформатики, яку рекомендує МОН так, щоб нічого не пропустити і виконати програму, але й так, щоб можна було показати їх практичне застосування у житті сучасної людини, яка використовує комп’ютерні технології. (слайд 9) Ось, до вашої уваги, кілька проектів моїх учнів попередніх років.(слайди 9,10,11)

Немає коментарів:

Дописати коментар